Før besøket
Her kommer noen viktige ting å være klar over før du kommer med ditt dyr til oss.
Før ankomst
Timeavtale
Du kan enkelt bestille time for de vanligste behandlingene via online booking. For mer avanserte utredninger har vi timebestilling i vår åpningstid på mandag - torsdag fra 08.30 til 19.00 og fredag 08:30 - 16.00. Du kan bestille time på telefon, e-post eller ved å komme innom resepsjonen.
Akutthjelp
Vi tar alltid imot pasienter som har akutt behov for veterinær, men ring først slik at vi kan forberede oss før du kommer.
Faste
Vi ønsker at operasjons- og utredningpasienter skal være fastet i minimum 4 timer. Unntak er kanin og gnagere som alltid skal ha tilgang til godt høy. Selv om dyr skal faste kan de få fri tilgang til vann. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien.
Lufting
Hos pasienter som skal ha indremedisinsk utredning, eller som har urinveisinfeksjon, prostataproblemer eller som skal ha ultralydundersøkelser, er det viktig at dere tar dyret rett inn på klinikken uten at dyret får mulighet til å urinere før ankomst. I de aller fleste tilfeller skal urinen undersøkes i forbindelse med ultralydundersøkelsen. Ved undersøkelse av mage/tarm sykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer
Medisiner
Ta med medisiner som dyret bruker. Når fikk dyret sist medisiner og hvor mye?
Når du kommer
Sikkerhet for alle dyr
Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.
Registrering ved ankomst
Henvend deg i resepsjonen ved ankomst
Vei dyret
Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Veiing gjør dere ved resepsjonen, og vektinformasjon oppgis til dyrepleier/assistent i skranken.
Smittsom sykdom
Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diarè, hoste eller lus kom inn og registrer deg først uten dyr.
MRSA – resistente bakterier
Har du dyr som er multiresistent mot de fleste antibakterielle midler opplys om det på telefonen for at vi skal ta de rette forhåndsregler
Priser
Mange av våre faste priser finner du på våre hjemmesider. Samme behandling vil kunne ha varierende pris avhengig av dyreart, størrelse på dyret og omfanget av skade/ sykdom. Vi gir derfor alltid et estimert prisoverslag på forhånd. Videre undersøkelser, behandling og tilhørende kostnader skal alltid godkjennes av eier.
Innlevering av dyr
Oppstalling
Dyr som skal opereres, utredes eller få utført tannbehandling, leveres fastende mellom kl. 08.00-08.30 om ikke annet tidspunkt er avtalt. Av hensyn til eiers sikkerhet og dyrets trygghet, er det ikke mulig å være med på operasjon eller tannbehandling. Det gir oss muligheten til å gi hver enkelt pasient den tid og behandling som kreves, og dyret får våkne i rolige omgivelser etter behandlingen. Under en tannrens vil det dessuten være mye bakterier i luften og bruk av beskyttelsesutstyr for mennesker er nødvendig.
Når jeg henter dyret mitt
Tidspunkt for henting
Ved innlevering på morgenen avtaler vi et passende tidspunkt for henting av dyret. Noen ganger er det vanskelig å forutsi når dyret vil være klart til henting, og da har vi kontakt gjennom dagen og avtaler etterhvert et passende tidspunkt. Vi har åpent til kl.19 mandag til torsdag, til kl.16 på fredager, og kan ha dyret ditt oppstallet her frem til stengetid ved behov.
Informasjon
Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere både muntlig og skriftlig av dyrepleier eller veterinær ved henting.
Resept
Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres får du informasjon om av vår dyrepleier/assistent/veterinær ved henting. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket – vi har ingenting tilgjengelig for salg.
Avtal oppfølgingstime
Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.
Betaling
Vi har ingen faktureringsordning, så alle behandlinger/konsultasjoner utføres mot kontant betaling, samtidig som dyret hentes.
Dere kan betale kontant eller med bankkort, VISA og Mastercard.
Direkteoppgjør med Agria og Gjensidige
Oppgi forsikringsnummeret i resepsjonen ved levering av dyret, så utfører vi direkteoppgjør med forsikringsselskapet og dere betaler kun egenandelen ved henting.
Betalingsutsettelse med Svea Finans
Du kan utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea. Kjøp alt du trenger nå, og betal i det tempoet som passer deg. Du søker enkelt online, og signerer selv med BankID.
Søk Svea
Avbestilling av time
Ved avbestilling av undersøkelse/konsultasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på 535 kr.
Dersom dere ikke kommer til avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på 535 kr.
Forsikring
Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi det beste tilbudet til deg.
Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning av dem for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Husk å ta kontakt med ditt forsikringsselskap i god tid for å få godkjent dette. Spørsmål vedrørende hva som dekkes/ikke dekkes av forsikring, må også rettes direkte til ditt forsikringsselskap. Det er fordi forsikringen er en individuell avtale dere som dyreeiere har med dem, og dekningen varierer med hva slags tillegg man har valgt i sin avtale (eksempelvis medisiner, fysioterapi etc.).