Evidensia Lørenskog Dyreklinikk
Idag: 08:00–20:00

Før besøket

For at besøket og behandlingen her hos oss på Evidensia Lørenskog Dyreklinikk skal bli så bra som mulig både for dyr og eier, har vi laget informasjon som du bør lese før du kommer. 

Timeavtale: Vi har timebestilling på hverdager i åpningstiden vår. Du kan bestille time på telefon, via mail eller ved å komme innom resepsjonen.

Akutthjelp: Vi tar alltid imot pasienter som har akutt behov for veterinær, men ring først slik at vi kan forberede oss før du kommer.

Faste: Vi ønsker som en generell regel at operasjons- og utrednings-pasienter skal faste i 12 timer før besøket. Dette gjelder alle dyr bortsett fra kaniner og gnagere som skal ha tilgang til høy helt fram til besøket. En del undersøkelser og operasjoner har andre krav til fasteperiode, dette får du informasjon om hvis det gjelder ditt dyr. Alle dyr skal ha fri tilgang på vann fram til besøket.

Lufting: Pasienter som har symptomer fra urinveiene eller som skal til ultralyd skal ikke tisse før de kommer. Ta dyret raskt ut i bilen og derfra inn i klinikken, slik at de kommer med full blære.

Medisinbruk: Det er viktig at du vet hvilke medisiner pasienten bruker og når det ble gitt medisiner sist.

Priser: Mange av våre faste priser finner du på våre hjemmesider. En del priser varier ut fra dyreart, størrelse på dyret og omfang av undersøkelse/skade. I mange tilfeller hvil du få et veiledende prisestimat. Oppgi gjerne dette når du kommer.

Når du kommer:

Sikkerhet: På venteværelse skal alle pasienter holdes i bur eller i bånd.

Registrering: Henvend deg i resepsjonen slik at vi vet at dere er kommet.

Veiing: Alle hunder skal veies i resepsjonen slik at vekten kan føres i journalen. Katter som sitter i bur kan veies inne på behandlingsrom.

Smittsom sykdom: Ved mistanke om smittsom sykdom som diarè, oppkast, hoste eller hudparasitter ønsker vi at du registrerer deg før du tar pasienten inn i klinikken.

Priser: Har du fått et prisoverslag er det fint om du opplyser om dette, priser på videre undersøkelser og behandlinger vil da opplyses om underveis av veterinæren.

Levering:

Oppstalling: Pasienter som skal opereres eller utredes leveres fastende til avtalt tid.

Direkte oppgjør med forsikringsselskap: Ønsker dere direkte oppgjør med deres forsikringsselskap må dette avtales ved levering slik at egenandelen er avklart når dere kommer for å hente pasienten. Vi gjør oppmerksom på at direkteoppgjør faktureres med et administrasjonstillegg.

Henting:

Tidspunkt for henting:  Ved levering av pasienten blir det gjerne avtalt om pasienten skal hentes i innenfor et tidsintervall, eller om det er ønskelig at vi ringer når pasienten er klar for å komme hjem.

Informasjon:  Våre rutiner er at behandlende veterinær eller dyrepleier ringer eier etter operasjon eller undersøkelse for å informere om dagens behandling og videre plan. I tillegg til dette skriver vi inn viktig informasjon på kvitteringen. Veterinær eller dyrepleier som leverer ut pasienten vil også kan komme med tillegginformasjon og svare på spørsmål.

Resepter: Veterinæren gir ofte informasjon om hvilke medisiner som skal gis etter behandlingen. Du får resept og må selv hente medisinene på apoteket. Klinikken har ikke anledning til å selge medisiner.

Oppfølgingstime: De fleste pasienter som har vært innlagt på klinikken, trenger en oppfølgingstime  for at behandlingsresultatet skal bli så godt som mulig. Det er gunstig å bestille en oppfølgingstime allerede ved henting.

Betaling: Du kan betale i klinikk eller ved å opprette Dyrekonto som tilbys gjennom vår samarbeidspartner Resurs Bank. Vi kan her tilby faktura med opptil 60 dagers forfall uten gebyr. Du betaler enten hele summen uten kostnad eller velger en fordelaktig delbetaling. Delbetaling inntil 12 mnd. er rentefritt. Ønsker du et lavere månedsbeløp kan du delbetale i opptil 72 måneder med rente. Valget er ditt, og du velger først når du har mottatt fakturaen. Du søker om dyrekonto her eller i klinikken. Ønsker du å søke i klinikken, må gyldig legitimasjon medbringes. Fakturaen fra Resurs Bank mottar du måneden etter du har vært hos oss. Den kommer i midten av måneden, og har betalingsfrist siste dag den måneden.