Evidensia Trondheim Dyresykehus

Idag: 07:30–20:00

Praktisk informasjon

      Før besøket

  1. Timeavtale: Alle dyr som skal til konsultasjon må ha timeavtale. NB! Dersom du som eier ikke syns dyret ditt blir bedre av igangsatt behandling eller sykdomsbildet forverres kan du ikke vente på avtalt time. Ring oss og snakk med en av våre veterinærer! Akuttpasienter tar vi også selvsagt i mot uansett om de har time eller ikke.
  2. Faste:Vi ønsker at operasjons- og utredningspasienter ikke skal spise mat før de kommer. Unntak er kanin og gnagere som alltid skal ha tilgang til godt høy. Selv om dyr skal fastes kan de få fri tilgang til vann. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien.
  3. Lufting: Hos pasienter som skal ha indremedisinsk utredning, eller som har urinveisinfeksjon, prostataproblemer eller som skal ha ultralydundersøkelser, er det viktig at dere tar dyret rett inn på klinikken uten at dyret får mulighet til å urinere før ankomst. I de aller fleste tilfeller skal urinen undersøkes etter ultralydundersøkelsen. Ved undersøkelse av mage/tarm sykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer.
  4. Ta med medisiner som dyret bruker: Ta rede på når dyret har fått medisiner sist og hvor mye.

    Når du kommer

  1. Sikkerhet: Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.
  2. Registrering: Henvend deg i resepsjonen ved ankomst
  3. Veiing: Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Veiing gjør dere ved resepsjonen, og vektinformasjon oppgir dere til dyrepleier/assistent i skranken.
  4. Smittsom sykdom:Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diarè, hoste eller lus kom inn og registrer deg først uten dyr.
  5. MRSA: Har du dyr som er multiresistent mot de fleste antibakterielle midler opplys om det på telefonen for at vi skal ta de rette forhåndsregler
  6. Priser: Samme behandling vil kunne ha varierende pris avhengig av dyreart, størrelse på dyret og omfanget av skade/ sykdom. Vi gir derfor alltid et estimert prisoverslag på forhånd. Videre undersøkelser, behandling og tilhørende kostnader skal alltid godkjennes av eier.

    Levering

  1. Oppstalling: Dyr som skal opereres eller utredes leveres på avtalt klokkeslett.
  2. Direkteoppgjør med Agria eller Gjensidige: Ved ønske om direkteoppgjør med forsikringsselskap må dette avtales ved levering.

    Henting

  1. Tidspunkt for henting: Henting av dyr skjer vanligvis mellom kl. 15 og 17 dersom ikke annen beskjed er gitt.
  2. Informasjon: Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere av dyrepleier ved henting. I tillegg står det ofte aktuell informasjon på kvitteringen.
  3. Resept: Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres får du informasjon om av vår dyrepleier/ assistent. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket – vi har ingenting tilgjengelig for salg.
  4. Avtal oppfølgingstime: Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.

    Betaling

  1. I klinikk: Når dyret hentes kan man betale kontakt eller med bankkort: VISA, Mastercard og Diners.
  2. Direkteoppgjør med Agria eller Gjensidige: Ved direkteoppgjør med forsikringsselskap må dette avtales ved levering slik at egenandelen på forsikringen er avklart, for betaling når dere henter dyret.
  3. Faktura/delbetaling med Dyrekonto: Gjennom vår samarbeidspartner Resurs Bank kan vi tilby faktura med opptil 60 dagers forfall uten gebyr. Du betaler enten hele summen uten kostnad eller velger en fordelaktig delbetaling. Delbetaling inntil 12 mnd. er rentefritt. Ønsker du et lavere månedsbeløp kan du delbetale i opptil 72 måneder med rente. Valget er ditt, og du velger først når du har mottatt fakturaen. Du søker om dyrekonto her eller i klinikken mot fremvisning av gyldig legitimasjon.Fakturaen fra Resurs Bank mottar du måneden etter du har vært hos oss. Den kommer i midten av måneden, og har betalingsfrist siste dag den måneden.

    Forsikring

  1. Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi det beste tilbudet til deg.
  2. Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning fra selskapet for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Dere har som eiere selv ansvar for å sjekke dette, men vi kan være behjelpelig.