Evidensia Raufoss Dyreklinikk på Vestre Toten

Evidensia Raufoss Dyreklinikk

Din lokale veterinær på Vestre Toten

I dag: 08:00 ­- 16:00

Akuttvakt

Før besøket

Før ankomst:

  1. Timeavtale: Vi tar i mot timebestilling via online booking direkte i vårt journalsystem. Finner du ikke ledig tid eller det haster kan du ringe oss på telefon 61 14 41 00 i hele vår åpningstid. Dersom du som eier ikke syns dyret ditt blir bedre av igangsatt behandling eller sykdomsbildet forverres kan du ikke vente på avtalt time. Ring oss, så vi får tatt en vurdering av alvorlighetsgraden.
  2. Faste: Vi ønsker at operasjons- og utredningspasienter skal være fastet i 12 timer. Selv om dyr skal faste kan de få fri tilgang til vann. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien. Regelen om faste før operasjon kan være unntatt for noen pasienter med sykdom, kontakt oss på forhånd dersom du er usikker på hva som gjelder for ditt dyr.
  3. Lufting: Hos pasienter som skal ha indremedisinsk utredning, eller som har urinveisinfeksjon, prostataproblemer eller som skal ha ultralydundersøkelser, er det viktig at dyret tas rett inn på klinikken uten mulighet til å urinere før ankomst. I de aller fleste tilfeller skal urinen undersøkes i forbindelse med ultralydundersøkelsen. Ved undersøkelse av mage/tarm sykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer
  4. Ta med medisiner som dyret bruker: Når fikk dyret sist medisiner og hvor mye?

Når du kommer:

  1. Sikkerhet: Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i kort bånd på klinikken.
  2. Registrering: Henvend deg i resepsjonen ved ankomst
  3. Veiing: Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Veiing gjør dere ved resepsjonen, og vektinformasjon oppgis til dyrepleier /assistent i skranken.
  4. Smittsom sykdom: Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diaré, hoste eller lus, kom inn og registrer deg først uten dyr.
  5. MRSA: Har du dyr som er multiresistent mot de fleste antibakterielle midler opplys om det på telefonen for at vi skal ta de rette forhåndsregler.
  6. Priser: Samme behandling vil kunne ha varierende pris avhengig av dyreart, størrelse på dyret og omfanget av skade/ sykdom. Vi gir derfor alltid et estimert prisoverslag på forhånd. Videre undersøkelser, behandling og tilhørende kostnader skal alltid godkjennes av eier. Se prisliste for standard behandlinger.

Levering:

  1. Oppstalling: Dyr som skal opereres, utredes eller få utført tannbehandling, leveres fastende etter avtale. Av hensyn til eiers sikkerhet og dyrets trygghet, er det ikke mulig å være med på operasjon eller tannbehandling. Det gir oss muligheten til å gi hver enkelt pasient den tid og behandling som kreves, og dyret får våkne i rolige omgivelser etter behandlingen. Under en tannrens vil det dessuten være mye bakterier i luften og bruk av beskyttelsesutstyr for mennesker er nødvendig.
  2. Direkteoppgjør: Ved ønske om direkteoppgjør med forsikringsselskap, må dette avtales ved levering slik at egenandelen på forsikringen er avklart før dyret hentes. Husk å ta med forsikringsnummeret til klinikken.

Henting:

  1. Tidspunkt for henting: Ved innlevering på morgenen avtaler vi et passende tidspunkt for henting av dyret. Noen ganger er det vanskelig å forutsi når dyret vil være klart til henting, og da har vi kontakt gjennom dagen og avtaler etter hvert et passende tidspunkt.
  2. Informasjon: Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere både muntlig og skriftlig ved henting.
  3. Resept: Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres får du informasjon om ved henting. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket – vi har ingen reseptpliktige medisiner tilgjengelig for salg.
  4. Avtal oppfølgingstime: Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.

Betaling:

  1. Vi har ingen faktureringsordning, så alle behandlinger/konsultasjoner utføres mot direkte betaling, samtidig som dyret hentes.
  2. Dere kan betale kontant eller med bankkort, VISA og Mastercard.
  3. Direkteoppgjør: Oppgi forsikringsnummeret i resepsjonen ved levering av dyret, så utfører vi direkteoppgjør med forsikringsselskapet og dere betaler kun egenandelen ved henting. NB! ikke alle forsikringsselskap har mulighet for direkteoppgjør. For andre selskap enn Agria eller Gjensidige må du selv avklare dette på forhånd med forsikringsselskapet. Skriftlig svar fra forsikringsselskapet vedrørende mulighet for direkteoppgjør, dekningsgrad og egenandel må medbringes ved innlevering av dyret.
  4. Betalingsutsettelse via Svea: Du har også mulighet for å utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea finans. Kjøp alt du trenger nå, og betal i det tempoet som passer deg. Du søker enkelt online, og signerer selv med BankID. 
  5. Avbestilling: Ved avbestilling av undersøkelse/konsultasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på 759 kr. Ved avbestilling av operasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på 2999 kr.

Forsikring:

  1. Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi det beste tilbudet til deg.
  2. Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning av dem, for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Husk å ta kontakt med ditt forsikringsselskap i god tid for å få godkjent dette. Spørsmål vedrørende hva som dekkes/ikke dekkes av forsikring, må også rettes direkte til ditt forsikringsselskapet. Det er fordi forsikringen er en individuell avtale dere som dyreeiere har med dem, og dekningen varierer med hva slags tillegg man har valgt i sin avtale (eksempelvis medisiner, fysioterapi etc.)

Dette sier kundene

5

Good service and very friendly staff

4

Særdeles flinke, forståelsesfulle folk. 😁Det begynner å bli dyrt der dessverre.

5

Knall service👍

5

Hyggelig betjening, tommel opp 😊👍

Basert på vurderinger fra Google

Åpningstider ved Raufoss Dyreklinikk

Åpningstider

  • Mandag
    08:00 ­- 16:00
  • Tirsdag
    08:00 ­- 19:00
  • Stengt
  • Torsdag
    08:00 ­- 16:00
  • Fredag
    08:00 ­- 16:00
  • Lørdag
    Stengt
  • Søndag
    Stengt

Medarbeidere

Jens Gaarder Skaug

Klinikkleder og Veterinær

Jens Gaarder Skaug

Jens Gaarder Skaug er vår klinikkleder.  Han ble utdannet veterinær i 1999 ved Norges Veterinærhøgskole, og har jobbet ved klinikken siden klinikken ble etablert i 2002.  Hans hovedinteresser er bløtvevskirurgi og tannbehandlinger.   
Les mer om Jens
Lasse Pettersbakken

Veterinær

Lasse Pettersbakken

Lasse Pettersbakken er utdannet veterinær i 2012 fra Norges Veterinærhøgskole. Han jobber mye med bløtvevskirurgi og tenner. Lasse deltar i vår vaktordning. 
Les mer om Lasse
Thea Synstelien

Veterinær

Thea Synstelien

Thea Synstelien er utdannet veterinær ved Norges Veterinærhøgskole. Uteksaminert i 2014. Interessefelter er tannbehandling, indremedisin og øyelidelser. 
Les mer om Thea
default avatar

Veterinær

Silje Rebekka Søftland

Silje Rebekka Søftland er utdannet ved Norges Veterinærhøgskole i 2017. Hovedinteresse for indremedisin som dermatologi og endokrinologi.  
Les mer om Silje
Våre medarbeidere

Innlegg fra Facebook