Veterinær og dyrepleier utfører tannrens

Evidensia Lørenskog Dyreklinikk

omsorg og kvalitet til ditt kjæledyr.

I dag: 08.00 ­- 20.00

Lørdag (kun butikk) 10.00–13.00

Før besøket

For at besøket og behandlingen her hos oss på Evidensia Lørenskog Dyreklinikk skal bli så bra som mulig både for dyr og eier, har vi laget informasjon som du bør lese før du kommer. 

Timeavtale: Vi har timebestilling på hverdager i åpningstiden vår. Du kan bestille time på telefon, via mail eller ved å komme innom resepsjonen. Du kan også bestille time via online booking.

Akutthjelp: Vi tar alltid imot pasienter som har akutt behov for veterinær, men ring først slik at vi kan forberede oss før du kommer.

Faste: Vi ønsker som en generell regel at operasjons- og utrednings-pasienter skal faste i 6 timer før besøket. Dette gjelder alle dyr bortsett fra kaniner og gnagere som skal ha tilgang til høy helt fram til besøket. En del undersøkelser og operasjoner har andre krav til fasteperiode, dette får du informasjon om hvis det gjelder ditt dyr. Alle dyr skal ha fri tilgang på vann fram til besøket.

Lufting: Pasienter som har symptomer fra urinveiene eller som skal til ultralyd skal ikke tisse før de kommer. Ta dyret raskt ut i bilen og derfra inn i klinikken, slik at de kommer med full blære.

Medisinbruk: Det er viktig at du vet hvilke medisiner pasienten bruker og når det ble gitt medisiner sist.

Priser: Mange av våre faste priser finner du på våre hjemmesider. En del priser varier ut fra dyreart, størrelse på dyret og omfang av undersøkelse/skade. I mange tilfeller hvil du få et veiledende prisestimat. Oppgi gjerne dette når du kommer.

Når du kommer:

Sikkerhet: På venteværelse skal alle pasienter holdes i bur eller i bånd.

Registrering: Henvend deg i resepsjonen slik at vi vet at dere er kommet.

Veiing: Alle hunder skal veies i resepsjonen slik at vekten kan føres i journalen. Katter som sitter i bur kan veies inne på behandlingsrom.

Smittsom sykdom: Ved mistanke om smittsom sykdom som diarè, oppkast, hoste eller hudparasitter ønsker vi at du registrerer deg før du tar pasienten inn i klinikken.

Priser: Har du fått et prisoverslag er det fint om du opplyser om dette, priser på videre undersøkelser og behandlinger vil da opplyses om underveis av veterinæren.

Levering:

Oppstalling: Pasienter som skal opereres eller utredes leveres fastende til avtalt tid.

Direkteoppgjør med forsikringsselskap: Ønsker dere direkte oppgjør med deres forsikringsselskap må dette avtales ved levering slik at egenandelen er avklart når dere kommer for å hente pasienten. Vi gjør oppmerksom på at direkteoppgjør faktureres med et administrasjonstillegg.

Henting:

Tidspunkt for henting:  Ved levering av pasienten blir det gjerne avtalt om pasienten skal hentes i innenfor et tidsintervall, eller om det er ønskelig at vi ringer når pasienten er klar for å komme hjem.

Informasjon:  Våre rutiner er at behandlende veterinær eller dyrepleier ringer eier etter operasjon eller undersøkelse for å informere om dagens behandling og videre plan. I tillegg til dette skriver vi inn viktig informasjon på kvitteringen. Veterinær eller dyrepleier som leverer ut pasienten vil også kan komme med tillegginformasjon og svare på spørsmål.

Resepter: Veterinæren gir ofte informasjon om hvilke medisiner som skal gis etter behandlingen. Du får resept og må selv hente medisinene på apoteket. Klinikken har ikke anledning til å selge medisiner.

Oppfølgingstime: De fleste pasienter som har vært innlagt på klinikken, trenger en oppfølgingstime  for at behandlingsresultatet skal bli så godt som mulig. Det er gunstig å bestille en oppfølgingstime allerede ved henting.

Betaling

Vi har ingen faktureringsordning, så alle behandlinger/konsultasjoner utføres mot kontant betaling, samtidig som dyret hentes.

Dere kan betale kontant eller med bankkort, VISA og Mastercard.

Direkteoppgjør med Agria

Oppgi forsikringsnummeret i resepsjonen ved levering av dyret, så utfører vi direkteoppgjør med forsikringsselskapet og dere betaler kun egenandelen ved henting.

Betalingsutsettelse med Svea Finans

Du kan utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea. Kjøp alt du trenger nå, og betal i det tempoet som passer deg. Du søker enkelt online, og signerer selv med BankID.

Dette sier kundene

5

Hyggelige ansatte som ivaretar dyret på en god måte. Hunden min elsker å komme hit for kloklipp.

5

Flinke folk og trivelig sted

5

Lett å finne frem 🚙 meget hyggelige mennesker 😃 føler seg godt ivaretatt 👏

5

Fin klinikk med fine folk! Har vært her to ganger hvor den ene var en hastetime. Vi ble godt tatt imot og fikk god informasjon hele veien og følte at vår hund var i de beste hender. Hunden dro fra klinikken uten smerter og kom seg nesten helt opp i sin egen seng da vi var hjemme igjen 😅 Tusen takk Evidensia Lørenskog 🥰

Basert på vurderinger fra Google

Åpningstider ved Lørenskog Dyreklinikk

Lørdag (kun butikk) 10.00–13.00

Åpningstider

  • Mandag
    08.00 ­- 20.00
  • Tirsdag
    08.00 ­- 20.00
  • Onsdag
    08.00 ­- 20.00
  • Torsdag
    08.00 ­- 20.00
  • Fredag
    08.00 ­- 17.00
  • Lørdag
    10.00 ­- 13.00
  • Søndag
    Stengt

Medarbeidere

Caroline Breiby

Klinikkleder og Dyrepleier

Caroline Breiby

Etterutdanning NMBU 15 studiepoeng anestesi og smertelindring

Særskilte fagområder Anestesi og analgesi  
Les mer om Caroline
Ingrid Hermansen

Veterinær

Ingrid Hermansen

GPCert (SAM&S)

Særskilte fagområder Hudproblemer / Øreproblemer / Dermatologi   
Les mer om Ingrid
Merete Stai, Veterinær

Veterinær

Merete Stai

Veterinær

Særskilte fagområder Tannbehandling / Odontologi Eksempler på særskilte tjenester du kan få utført hos Merete er: Rotfylling Vitalamputasjon Metallkroner Regulering (TCE) Bittvurderinger  
Les mer om Merete
Ingunn Nybråten

Veterinær

Ingunn Nybråten

Veterinær

Særskilte fagområder Kanin og gnager Tannbehandling / Odontologi Anestesi og analgesi Eksempler på særskilte tjenester du kan få utført hos Ingunn er: BOAS-gradering Patellaattest
Les mer om Ingunn
Våre medarbeidere

Innlegg fra Facebook