Hund får behandling hos Evidensia Lillestrøm Dyreklinikk

Evidensia Strømmen Dyreklinikk

Før besøket

For at besøket og behandlingen her hos oss på Evidensia Strømmen Dyreklinikk skal bli så bra som mulig både for dyr og eier, har vi laget informasjon som du bør lese før du kommer. 
 

I forkant av ditt besøk

Timeavtale

Du kan enkelt bestille time for de vanligste behandlingene via online booking. For mer avanserte utredninger har vi timebestilling i vår åpningstid på hverdager fra 09.00 til 16.00. Du kan bestille time på telefon, e-post eller ved å komme innom resepsjonen.
 

Akutthjelp

Vi tar alltid imot pasienter som har akutt behov for veterinær, men ring først slik at vi kan forberede oss før du kommer.
 

Faste

Vi ønsker som en generell regel at operasjons-, utrednings- og tannpasienter skal faste i minimum 6 timer før besøket. Dette gjelder alle dyr bortsett fra kaniner og gnagere som skal ha tilgang til høy helt fram til besøket. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien. En del undersøkelser og operasjoner har andre krav til fasteperiode, dette får du informasjon om hvis det gjelder ditt dyr. Alle dyr skal ha fri tilgang på vann fram til besøket.

Lufting

Hos pasienter som skal ha indremedisinsk utredning, eller som har urinveisinfeksjon, prostataproblemer eller som skal ha ultralydundersøkelser, er det viktig at dyret tas rett inn på klinikken uten mulighet til å urinere før ankomst. I de aller fleste tilfeller skal urinen undersøkes i forbindelse med ultralydundersøkelsen. Ved undersøkelse av mage/tarm sykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer. 

Medisiner

Det er viktig at du vet hvilke medisiner pasienten bruker og når det ble gitt medisiner sist. Informer om dette ved ankomst dersom dyret skal stalles opp på klinikken.
 

Priser

Mange av våre faste priser finner du på våre hjemmesider. En del priser varier ut fra dyreart, størrelse på dyret og omfang av undersøkelse/skade. I mange tilfeller hvil du få et veiledende prisestimat. Oppgi gjerne dette når du kommer.

Når du kommer til klinikken

Sikkerhet

Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.

Registrering 

Henvend deg i resepsjonen ved ankomst slik at vi kan registrere at du har kommet.

Veiing

Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Alle hunder skal veies i resepsjonen slik at vekten kan føres i journalen. Katter som sitter i bur kan veies inne på konsultasjonsrommet.

Smittsom sykdom

Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diaré, oppkast, hoste eller parasitter, ønsker vi at du registrerer deg i resepsjonen før du tar med dyret ditt inn på klinikken. Da har vi muligheten til å sette dere direkte inn på et eget rom.

 

Levering

Oppstalling

Dyr som skal opereres, utredes eller få utført tannbehandling, leveres fastende minst en time før oppsatt timeavtale, om ikke annet tidspunkt er avtalt. Vi har åpent for levering fra kl 09.00 mandag-fredag. Av hensyn til eiers sikkerhet og dyrets trygghet, er det ikke mulig å være med på operasjon eller tannbehandling. Det gir oss muligheten til å gi hver enkelt pasient den tid og behandling som kreves, og dyret får våkne i rolige omgivelser etter behandlingen. Under en tannrens vil det dessuten være mye bakterier i luften og bruk av beskyttelsesutstyr for mennesker er nødvendig.

Direkteoppgjør

Ved ønske om direkteoppgjør med forsikringsselskap, må dette avtales ved levering. Husk å ta med forsikringsnummeret til klinikken. Vi gjør oppmerksom på at direkteoppgjør faktureres med et administrasjonstillegg som i dag er på kr 249,-.

Henting

Tidspunkt for henting

Veterinæren tar kontakt med eier etter at behandlingen er fullført og avtaler hentetidspunkt, dersom ikke annet er avtalt ved innlevering av dyret. Siste tidspunkt for henting er vanligvis kl. 15.30.

Informasjon

Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere både muntlig og skriftlig ved henting.

Resept

Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres får du informasjon om ved henting. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket.

Avtal oppfølgingstime

Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.

Betaling

Vi gjør oppmerksom på at vi ønsker betaling med kort/kredittkort eller Vipps ved klinikken. Du har også mulighet for å utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea Finans

Direkteoppgjør

Har du forsikringsavtale med et selskap som tilbyr direkteoppgjør, må dette være avtalt ved levering slik at størrelsen på egenandelen er avklart før henting. Forsikringsnummeret må oppgis i resepsjonen ved levering av dyret.

Betalingsutsettelse med Svea Finans

Du kan utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea. Kjøp alt du trenger nå, og betal i det tempoet som passer deg. Du søker enkelt online, og signerer selv med BankID. 

Avbestilling

Ved avbestilling av undersøkelse/konsultasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil bli fakturert et gebyr på 898 kr. Ved avbestilling av operasjon og tannbehandling mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på 3498 kr.

Forsikring

Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi deg den beste avtalen
Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning av dem, for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Husk å ta kontakt med ditt forsikringsselskap i god tid for å få godkjent dette. Spørsmål vedrørende hva som dekkes/ikke dekkes av forsikring, må også rettes direkte til ditt forsikringsselskapet. Det er fordi forsikringen er en individuell avtale dere som dyreeiere har med dem, og dekningen varierer med hva slags tillegg man har valgt i sin avtale (eksempelvis medisiner, fysioterapi etc.).

Dette sier kundene

5

Flotte mennesker jobber der, de er veldig vennlige og hjelpsomme.

5

Eksepsjonelle tjenester fra resepsjon til avreise og jeg anbefaler Andrei Bradulescu på det varmeste, full av profesjonalitet og dedikert til jobben sin!! 5 stjerner fra meg!! Evidensia strømen vant meg som lojal kunde!!!👍👍👍👍👍 bra jobba!!!

5

God kundeservice og god kompetanse. Gir ordentlig informasjon til dyreforeldre etter prosedyrer. Føles trygt å ta med dyrene til dem.

5

Vi har to Main Coon katter og benytter Evidensia regelmessig. Det er et fantastisk tilbud. Personlig service, ikke for dyrt og med en fantastisk kvalitet. Jeg anbefaler dette stedet

Basert på vurderinger fra Google

Åpningstider ved Evidensa Strømmen Dyreklinikk


 

Åpningstider

  • Mandag
    09:00 ­- 16:30
  • Tirsdag
    09:00 ­- 16:30
  • Onsdag
    09:00 ­- 16:30
  • Torsdag
    09:00 ­- 16:30
  • Fredag
    09:00 ­- 16:30
  • Lørdag
    Stengt
  • Søndag
    Stengt

Medarbeidere

Annikken Andresen

Klinikkleder

Annikken Andresen

Svanhild Meli

Veterinær

Svanhild Meli

Anette Kapstad-Botilsrud

Veterinær

Anette Kapstad-Botilsrud

Helene Netskar

Dyrepleier

Helene Netskar

Våre medarbeidere