Betaling og forsikringsoppgjør

Betaling og forsikringsoppgjør

Betalingen utføres direkte med klinikken etter hvert besøk, det er ikke mulig å betale for flere besøk samlet selv om du må komme tilbake for flere kontroller. Hos oss kan du betale med kontant, kort (Bankaxept, Visa, Mastercard/Eurocard), Vipps eller faktura/delbetaling via Svea Finans.

Hvis kjæledyret ditt er forsikret, og du ønsker direkteoppgjør med forsikringen, kan våre dyreklinikker bistå med dette. Vanligvis påløper det en avgift i tilknytning til direkte oppgjør med forsikringsselskapet.


Resepsjonist i telefon

 

Forsikring

Ulykker kan skje og medføre uforutsette utgifter, derfor anbefaler vi alle dyreeiere å tegne forsikring på sitt dyr. Forsikringer kan variere med hensyn til vilkår og erstatningsbeløp, sjekk hvilket selskap som kan gi deg det beste tilbudet.

Dyreeier er selv ansvarlig for å ta kontakt med forsikringsselskapet for å undersøke om behandlingen dekkes av forsikringen, eller om det er eventuelle begrensninger i dyrets forsikringsavtale fra tidligere. Dette kan medføre at visse behandlinger ikke blir dekket av forsikringen. Grad av dekning kan også reduseres med dyrets alder.

Bandasjert pote

 

Direkteoppgjør

Vi har mulighet til å utføre et direkteoppgjør med utvalgte forsikringsselskaper. Det innebærer at klinikken sender inn saken direkte til forsikringsselskapet på vegne av deg. Forsikringsselskapet beregner hvor mye de dekker, og hvor stor egenandelen blir. Egenandelen må du betale direkte på klinikken. I en del tilfeller bruker forsikringsselskapet lang tid på å besvare forespørslene om direkteoppgjør, og derfor må du opprette avtale med Svea Finans på hele kjøpesummen dersom du ønsker å benytte deg av tilbudet om direkteoppgjør. Når vi mottar svar fra forsikringen om hvor mye de dekker (i noen tilfeller kan det være at forsikringen ikke dekker noe), så vil du motta faktura på egenandelen fra Svea Finans.

Bruker du Agria dyreforsikring trenger du ikke opprette avtale med Svea Finans så lenge det er i forsikringsselskapets åpningstid. Egenandelen må betales før du forlater klinikken, og du må beregne opp til 20 minutter ventetid før forsikringsoppgjøret er klart.

Ønsker du å benytte deg av direkteoppgjør må du oppgi forsikringsnummer i resepsjonen når du ankommer med dyret.  

 

Dersom dyret er forsikret, men du ikke ønsker å benytte deg av direkteoppgjør, kan du som eier sende inn en utskrift av journalen sammen med kvittering for betalt beløp direkte til ditt forsikringsselskap i etterkant av besøket. Du vil da få tilbakebetalt den summen forsikringen dekker av dem. Behandlingstiden kan variere mellom ulike forsikringsselskaper.