Før besøket
For at besøket og behandlingen her hos oss på Evidensia Lambertseter Dyreklinikk skal bli så bra som mulig både for dyr og eier, har vi laget informasjon som du bør lese før du kommer.
I forkant av ditt besøk
Timeavtale
Du kan enkelt bestille time for de vanligste behandlingene via online booking. For mer avanserte utredninger har vi timebestilling i vår åpningstid på mandag-torsdag fra 08.30 til 19.00, og fredag fra 08.30-16.00. Du kan bestille time på telefon, e-post eller ved å komme innom resepsjonen.
Akutthjelp
Vi tar alltid imot pasienter som har akutt behov for veterinær, men ring først slik at vi kan forberede oss før du kommer.
Faste
Vi ønsker som en generell regel at operasjons-, utrednings- og tannpasienter skal faste i minimum 6 timer før besøket. Dette gjelder alle dyr bortsett fra kaniner og gnagere som skal ha tilgang til høy helt fram til besøket. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien. En del undersøkelser og operasjoner har andre krav til fasteperiode, dette får du informasjon om hvis det gjelder ditt dyr. Alle dyr skal ha fri tilgang på vann fram til besøket.
Lufting
Hos pasienter som skal ha indremedisinsk utredning, eller som har urinveisinfeksjon, prostataproblemer eller som skal ha ultralydundersøkelser, er det viktig at dyret tas rett inn på klinikken uten mulighet til å urinere før ankomst. I de aller fleste tilfeller skal urinen undersøkes i forbindelse med ultralydundersøkelsen. Ved undersøkelse av mage/tarm sykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer.Medisiner
Ta med medisiner som dyret bruker: Når fikk dyret sist medisiner og hvor mye?Priser
Mange av våre faste priser finner du på våre hjemmesider. En del priser varier ut fra dyreart, størrelse på dyret og omfang av undersøkelse/skade. I mange tilfeller hvil du få et veiledende prisestimat. Oppgi gjerne dette når du kommer.Når du kommer til klinikken
Sikkerhet for alle dyr
Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.Registrering ved ankomst
Henvend deg i resepsjonen ved ankomst slik at vi kan registrere at du har kommet.Vei dyret
Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Alle hunder skal veies i resepsjonen slik at vekten kan føres i journalen. Katter som sitter i bur kan veies inne på konsultasjonsrommet.
Smittsom sykdom
Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diaré, oppkast, hoste eller parasitter, ønsker vi at du registrerer deg i resepsjonen før du tar med dyret ditt inn på klinikken. Da har vi muligheten til å sette dere direkte inn på et eget rom.
MRSA – resistente bakterier
Har du dyr som er multiresistent mot de fleste antibakterielle midler opplys om det på telefonen for at vi skal ta de rette forhåndsregler.
Innlevering av dyr
Oppstalling
Dyr som skal opereres, utredes eller få utført tannbehandling, leveres fastende minst en time før oppsatt timeavtale, om ikke annet tidspunkt er avtalt. Vi har åpent for levering fra kl 08.30 mandag-fredag. Av hensyn til eiers sikkerhet og dyrets trygghet, er det ikke mulig å være med på operasjon eller tannbehandling. Det gir oss muligheten til å gi hver enkelt pasient den tid og behandling som kreves, og dyret får våkne i rolige omgivelser etter behandlingen. Under en tannrens vil det dessuten være mye bakterier i luften og bruk av beskyttelsesutstyr for mennesker er nødvendig.Direkteoppgjør
Ved ønske om direkteoppgjør med forsikringsselskap, må dette avtales ved levering. Husk å ta med forsikringsnummeret til klinikken. Vi gjør oppmerksom på at direkteoppgjør faktureres med et administrasjonstillegg som i dag er på kr 249,-.Når jeg henter dyret mitt
Tidspunkt for henting
Ved innlevering på morgenen avtaler vi et passende tidspunkt for henting av dyret. Noen ganger er det vanskelig å forutsi når dyret vil være klart til henting, og da har vi kontakt gjennom dagen og avtaler etterhvert et passende tidspunkt. Vi har åpent til kl.19 mandag til torsdag, til kl.16 på fredager, og kan ha dyret ditt oppstallet her frem til stengetid ved behov.Informasjon
Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere både muntlig og skriftlig av dyrepleier eller veterinær ved henting.Resept
Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/hun skal medisineres får du informasjon om ved henting. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket.Avtal oppfølgingstime
Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.Betaling
Vi gjør oppmerksom på at vi ønsker betaling med kort/kredittkort eller Vipps ved klinikken. Du har også mulighet for å utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea Finans.Direkteoppgjør
Har du forsikringsavtale med et selskap som tilbyr direkteoppgjør, må dette være avtalt ved levering slik at størrelsen på egenandelen er avklart før henting. Forsikringsnummeret må oppgis i resepsjonen ved levering av dyret.Betalingsutsettelse med Svea Finans
Du kan utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea. Kjøp alt du trenger nå, og betal i det tempoet som passer deg. Du søker enkelt online, og signerer selv med BankID.Søk Svea
Avbestilling
Ved avbestilling av undersøkelse/konsultasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil bli fakturert et gebyr på 759 kr. Ved avbestilling av operasjoner, tannbehandling og større utredninger mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på 2999 kr.Forsikring
Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi deg den beste avtalenNoen selskap forlanger forhåndsgodkjenning av dem, for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Husk å ta kontakt med ditt forsikringsselskap i god tid for å få godkjent dette. Spørsmål vedrørende hva som dekkes/ikke dekkes av forsikring, må også rettes direkte til ditt forsikringsselskapet. Det er fordi forsikringen er en individuell avtale dere som dyreeiere har med dem, og dekningen varierer med hva slags tillegg man har valgt i sin avtale (eksempelvis medisiner, fysioterapi etc.).
Åpningstider ved Lambertseter Dyreklinikk
Åpningstider
-
Mandag08:30 - 19:00
-
Tirsdag08:30 - 19:00
-
Onsdag08:30 - 19:00
-
Torsdag08:30 - 19:00
-
Fredag08:30 - 16:00
-
Lørdag09:00 - 15:00
-
SøndagStengt