Evidensia Dyreklinikk Oppsal

Din lokale dyrlege på Oppsal

I dag: Stengt

Før besøket hos oss

Før ankomst

Timeavtale

Vi har åpnet mandag og torsdag 14.00-18.00 og tirsdag, onsdag og fredag fra 11.00- 15.00. Alle dyr som skal inn til konsultasjon må ha timeavtale. Dersom du som eier ikke syns dyret ditt blir bedre av igangsatt behandling eller sykdomsbildet forverres kan du ikke vente på avtalt time. Ring oss, så vi får tatt en vurdering av alvorlighetsgraden. Akuttpasienter tar vi også selvsagt imot uansett om de har time eller ikke.

Faste

Vi ønsker at operasjons- og utredningspasienter skal være fastet i 12 timer. Unntak er kanin og gnagere som alltid skal ha tilgang til godt høy. Selv om dyr skal faste kan de få fri tilgang til vann. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien.

Lufting

Ikke la hunden tisse før dere kommer inn til oss dersom vi trenger en urinprøve i forbindelse med undersøkelsen.

Medisiner

Ta med medisiner som dyret bruker. Når fikk dyret sist medisiner og hvor mye?

Når du kommer til oss med ditt dyr

Sikkerhet

Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.

Registrering

Dere kan vente på venterommet, veterinæren vil komme ut til dere når hun/han er klar. Dersom dere kommer uten timeavtale, kan dere banke lett på døren og veterinæren vil komme ut til dere. Vi har ingen resepsjon på klinikken, derfor er det viktig at punktene over overholdes.

Veiing

Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Veiing gjør dere på venterommet, og vektinformasjon oppgis til veterinæren når dere kommer inn.

Smittsom sykdom

Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diarè, hoste eller lus kom inn og registrer deg først uten dyr.

MRSA (multiresistente bakterier)

Har du dyr som er multiresistent mot de fleste antibakterielle midler, opplys om det på telefonen for at vi skal ta de rette forhåndsregler

Priser

Samme behandling vil kunne ha varierende pris avhengig av dyreart, størrelse på dyret og omfanget av skade/ sykdom. Vi gir derfor alltid et estimert prisoverslag på forhånd. Videre undersøkelser, behandling og tilhørende kostnader skal alltid godkjennes av eier.

Levering

Oppstalling

Dyr som skal opereres eller utredes, leveres fastende til avtalt tidspunkt. Av hensyn til eiers sikkerhet og dyrets trygghet, er det ikke mulig å være med på operasjon. Det gir oss muligheten til å gi hver enkelt pasient den tid og behandling som kreves, og dyret får våkne i rolige omgivelser etter behandlingen.

Direkteoppgjør med Agria

Ved ønske om direkteoppgjør med forsikringsselskapet, må dette avtales ved levering slik at egenandelen på forsikringen er avklart før dyret hentes. Husk å ta med forsikringsnummeret til klinikken.

Henting

Tidspunkt for henting

Ved innlevering på morgenen avtaler vi et passende tidspunkt for henting av dyret. Noen ganger er det vanskelig å forutsi når dyret vil være klart til henting, og da har vi kontakt gjennom dagen og avtaler etterhvert et passende tidspunkt.

Informasjon om behandling

Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere både muntlig og skriftlig av veterinæren ved henting.

Resept

Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres får du informasjon om av veterinæren ved henting. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket – vi har ingenting tilgjengelig for salg.

Avtal oppfølgingstime

Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.

Betaling

Vi har ingen faktureringsordning, så alle behandlinger/konsultasjoner utføres mot kontant betaling, samtidig som dyret hentes.

Dere kan betale kontant eller med bankkort, VISA og Mastercard.

Direkteoppgjør med Agria

Oppgi forsikringsnummeret i resepsjonen ved levering av dyret, så utfører vi direkteoppgjør med forsikringsselskapet og dere betaler kun egenandelen ved henting.

Faktura/delbetaling med Dyrekonto

Gjennom vår samarbeidspartner Resurs Bank kan vi tilby faktura med opptil 60 dagers forfall uten gebyr. Du betaler enten hele summen uten kostnad eller velger en fordelaktig delbetaling. Delbetaling inntil 12 mnd. er rentefritt. Ønsker du et lavere månedsbeløp kan du delbetale i opptil 72 måneder med rente. Valget er ditt, og du velger først når du har mottatt fakturaen. Du søker om dyrekonto her eller i klinikken mot fremvisning av gyldig legitimasjon. Fakturaen fra Resurs Bank mottar du måneden etter du har vært hos oss. Den kommer i midten av måneden, og har betalingsfrist siste dag den måneden.

Avbestilling av time

Ved avbestilling av undersøkelse/konsultasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på 400 kr.

Dersom dere ikke kommer til avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på 400,-

Forsikring

Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi det beste tilbudet til deg.

Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning av dem for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Husk å ta kontakt med ditt forsikringsselskap i god tid for å få godkjent dette. Spørsmål vedrørende hva som dekkes/ikke dekkes av forsikring, må også rettes direkte til ditt forsikringsselskap. Det er fordi forsikringen er en individuell avtale dere som dyreeiere har med dem, og dekningen varierer med hva slags tillegg man har valgt i sin avtale (eksempelvis medisiner, fysioterapi etc.).