For kunder – henvisningsinformasjon
Evidensia Oslo Dyresykehus er et moderne dyresykehus med både allmenveterinærer og spesialister. Vi tar imot henvisninger fra hele landet og ønsker å gi deg som eier den beste behandling og trygghet. Vi har døgnåpent og det er alltid veterinær til stede, hele året. På den måten kan vi sikre best pleie for innlagte pasienter, og et godt akutthjelptilbud døgnet rundt. Her kommer litt informasjon sånn at du som eier får bedre innblikk av hvordan henvisning foregår.
Henvisninger
Din veterinær vil sende oss en e-post med pasientens sykehistorie.
Veterinæren kan også ringe oss på tlf for en ‘second opinion’ før en eventuell henvisning.
Din veterinær vil skrive hva de ønsker å henvise pasienten for og eventuell videre behandling/plan.
Våre henvisningskoordinatorer vil ta kontakt med deg for å sette opp en time/operasjon/utredingsdag ettersom hva dyret ditt er henvist for. Vi har svarrespons på 24 timer på hverdager så du hører rask fra oss.
Når timen er satt opp vil du få en SMS med timebestillingen og adressen til oss.
Akutte henvisninger
Ved akutte henvisninger skal din veterinær alltid ringe oss på telefon og informere om at de har en akutt syk pasient som bør henvises til oss. Dette gjør det lettere for oss å kunne kartlegge/gjøre klart til akuttpasienten som ankommer klinikken.
I noen tilfeller må pasienten komme raskt inn og i andre kan vi sette opp en akutt time samme dag. Dette gjøres ofte i samråd med din veterinær over telefon.
Din veterinær vil også sende oss en e-post med pasientens sykehistorie, samt annet som er relevant for pasienten.
Ankomst Evidensia Oslo Dyresykehus
Når du ankommer klinikken vil resepsjonen registrere deg og dyret ditt.
Dersom du har time til et spesifikt klokkeslett, og pasienten er stabil vil veterinæren komme ut å hente deg når det er din tur.
Dersom pasienten er dårlig og trenger tilsyn umiddelbart kommer du direkte inn til veterinær.
Det er viktig å informere resepsjonen dersom dyret ditt skulle bli dårligere mens du sitter og venter.
Veterinæren vil gjennomgå følgende
- Lese igjennom tidligere sykdomshistorikk
- Se på tidligere røntgenbilder eller evt. annen bildediagnostikk som er gjort
- Se på tidligere blodprøver og prøvesvar
- Kartlegge hva som må gjøres videre
- Kundekommunikasjon er viktig for oss og du vil underveis bli informert om hva som gjøres/anbefales. Du vil bli informert om priser, behandlinger, videre kontroller, hjemsendelse osv.
- Dersom pasienten ankommer klinikken i en akutt fase, vil pasienten alltid bli undersøkt og behandlet først.
Hva kan du som eier forventes at undersøkes/behandles på kveld/natt
- Klinisk undersøkelse av pasienten
- Røntgenundersøkelse hvis nødvendig
- En kort innledende ultralydundersøkelse kan ofte gjøres av vaktveterinæren, mens en mer omfattende ultralydundersøkelse gjøres av egen ultraveterinær på dagtid.
- Blodprøver
- Akuttkirurgi som ikke kan vente til dagen etter
- Innleggelse av pasient som trenger overvåkning og videre behandling på klinikk
Det er viktig å huske at selv om det er gjort røntgenundersøkelse og blodprøver hos henvisende klinikk kan det hende vi må ta nye røntgenbilder og blodprøver hos oss.
Innlagt pasient – oppstallingsavdelingen
- Alle pasienter får et eget bur med teppe/madrass. Dersom pasienten er usikker eller redd, legger vi til rette for dette.
- Alle pasienter får mat og vann (ikke fastende eller sederte pasienter)
- Alle pasienter blir luftet etter behov
- Alle pasientene får daglig undersøkelser og behandlinger
Veterinærer og dyrepleiere er på jobb hele døgnet. De passer på og overvåker pasientene til enhver tid.
Henvisning til spesialist
Vi har flere spesialister på huset. Dersom din veterinær henviser deg til en spesialist hos oss kan du forvente god kompetanse og grundig undersøkelse av problemstillingen.
Kommer du inn på akuttvakt (kveld/natt/helg) og /eller henvises for videre utreding vil vårt tverrfaglig team sørge for rett behandling. Teamet består av allmennveterinærer, veterinærer med videreutdanning og spesialister.
Informasjon angående priser/ betaling
- Priser gis ved forespørsel av eier eller veterinær
- Veterinærkontroller etter operasjon er ikke med i prisen og må betales utenom. Kontroller kan i mange tilfeller også gjøres hos din faste veterinær.
- Det er ofte vanskelig å gi prisoverslag på utredingspasienter eller akutt pasienter. Veterinæren vil alltid legge en plan etter undersøkelse og ringe deg for videre plan/anbefaling og holde deg oppdatert på prisen.
- Hos innlagte pasienter oppdateres prisen daglig og det sendes ut en SMS til eier angående dette.
- Vi gjør direkteoppgjør med Agria, Fremtind, Frende, Gjensidige, If og Sparebank 1
- Vi gir ikke ut faktura (kun på egenandel etter direkteoppgjør)
- Vi tilbyr Resursbank
Avslutning av henvisning
Etter endt behandling kan pasienten reise hjem. Du som eier vil få et hjemsendelsesskriv med informasjon om hvilke behandling som er utført og videre plan for ditt dyr.
Epikrise sendes på e-post til henvisende veterinær og i noen tilfeller også en drøftelse per telefon med en av de veterinærer som var involvert i behandlingen.
Åpningstider ved Oslo Dyresykehus
Timeavtaler og butikk: Man-Tors 08:30 –19:00, Fre 08:30 - 16:00.
Akuttvakt utenom ordinære åpningstider, alle dager, hele året.
Åpningstider
-
MandagDøgnåpent
-
TirsdagDøgnåpent
-
OnsdagDøgnåpent
-
TorsdagDøgnåpent
-
FredagDøgnåpent
-
LørdagDøgnåpent
-
SøndagDøgnåpent