Før besøket
Før ankomst
Timeavtale
Vi har åpent mandag-fredag 08.00-19.00 og lørdager kl 10-14, da må alle dyr som skal til konsultasjon ha timeavtale. På lørdager er resepsjonen og Dyrenes butikk betjent til kl. 15.00. Dersom du som eier ikke syns dyret ditt blir bedre av igangsatt behandling eller sykdomsbildet forverres kan du ikke vente på avtalt time. Ring oss, så vi får tatt en vurdering av alvorlighetsgraden. Akuttpasienter tar vi også selvsagt i mot uansett om de har time eller ikke.
Faste
Vi ønsker at operasjons- og utredningpasienter skal være fastet i 6 timer. Unntak er kanin og gnagere som alltid skal ha tilgang til godt høy. Selv om dyr skal faste kan de få fri tilgang til vann. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien. Regelen om faste før operasjon kan være unntatt for noen pasienter med sykdom, kontakt oss på forhånd dersom du er usikker på hva som gjelder for ditt dyr.
Lufting
Hos pasienter som skal ha indremedisinsk utredning, eller som har urinveisinfeksjon, prostataproblemer eller som skal ha ultralydundersøkelser, er det viktig at dyret tas rett inn på klinikken uten mulighet til å urinere før ankomst. I de aller fleste tilfeller skal urinen undersøkes i forbindelse med ultralydundersøkelsen. Ved undersøkelse av mage/tarm sykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer
Medisiner
Ta med medisiner som dyret bruker. Når fikk dyret sist medisiner og hvor mye?
Når du kommer
Sikkerhet
Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.
Registrering
Henvend deg i resepsjonen ved ankomst.
Veiing
Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Veiing gjør dere ved resepsjonen, og vektinformasjon oppgis til dyrepleier /assistent i skranken.
Smittsom sykdom
Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diaré, hoste eller lus, kom inn og registrer deg først uten dyr.
MRSA
Har du dyr som er multiresistent mot de fleste antibakterielle midler opplys om det på telefonen for at vi skal ta de rette forhåndsregler.
Priser
Samme behandling vil kunne ha varierende pris avhengig av dyreart, størrelse på dyret og omfanget av skade/ sykdom. Vi gir derfor alltid et estimert prisoverslag på forhånd. Videre undersøkelser, behandling og tilhørende kostnader skal alltid godkjennes av eier.
Levering
Oppstalling
Dyr som skal opereres, utredes eller få utført tannbehandling, leveres fastende kl. 08.20-08:30, om ikke annet tidspunkt er avtalt. Av hensyn til eiers sikkerhet og dyrets trygghet, er det ikke mulig å være med på operasjon eller tannbehandling. Det gir oss muligheten til å gi hver enkelt pasient den tid og behandling som kreves, og dyret får våkne i rolige omgivelser etter behandlingen. Under en tannrens vil det dessuten være mye bakterier i luften og bruk av beskyttelsesutstyr for mennesker er nødvendig.
Direkteoppgjør med Agria
Ved ønske om direkteoppgjør med forsikringsselskapet, må dette avtales ved levering slik at egenandelen på forsikringen er avklart før dyret hentes. Husk å ta med forsikringsnummeret til klinikken.
Henting
Tidspunkt for henting
Ved innlevering på morgenen avtaler vi et passende tidspunkt for henting av dyret. Noen ganger er det vanskelig å forutsi når dyret vil være klart til henting, og da har vi kontakt gjennom dagen og avtaler etterhvert et passende tidspunkt. Vi har åpent til kl 19 og kan ha dyret ditt oppstallet hos oss frem til stengetid ved behov.
Informasjon
Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere både muntlig og skriftlig av dyrepleier ved henting.
Resept
Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres får du informasjon om av vår dyrepleier/ assistent ved henting. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket – vi har ingen reseptpliktige medisiner tilgjengelig for salg.
Avtal oppfølgingstime
Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.
Betaling
Vi har ingen faktureringordning, så alle behandlinger/konsultasjoner utføres mot kontant betaling, samtidig som dyret hentes. Dere kan betale kontant eller med bankkort, VISA og Mastercard.
Direkteoppgjør med Agria
Oppgi forsikringnummeret i resepsjonen ved levering av dyret, så utfører vi direkteoppgjør med forsikringsselskapet og dere betaler kun egenandelen ved henting.
Betalingsutsettelse med Svea
Du har mulighet for å utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea Finans. Kjøp alt du trenger nå, og betal i det tempoet som passer deg. Du søker enkelt online, og signerer selv med BankID.
Avbestilling
Ved avbestilling av undersøkelse/konsultasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil bli fakturert et gebyr på kr 898,-. Ved avbestilling av operasjoner, tannbehandling og større utredninger mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på kr 3498,-
Forsikring
Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi det beste tilbudet til deg.
Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning av dem for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Husk å ta kontakt med ditt forsikringsselskap i god tid for å få godkjent dette. Spørsmål vedrørende hva som dekkes/ikke dekkes av forsikring, må også rettes direkte til ditt forsikringsselskap. Det er fordi forsikringen er en individuell avtale dere som dyreeiere har med dem, og dekningen varierer med hva slags tillegg man har valgt i sin avtale (eksempelvis medisiner, fysioterapi etc.)
Åpningstider ved Volvat Dyreklinikk
Åpningstider
-
Mandag08:00 - 19:00
-
Tirsdag08:00 - 19:00
-
Onsdag08:00 - 19:00
-
Torsdag08:00 - 19:00
-
Fredag08:00 - 19:00
-
Lørdag10:00 - 15:00
-
SøndagStengt