Innleggelse
Innleggelse
Innleggelsen
I resepsjonen tar vi i mot dere og registrerer all informasjon, inkludert sykehistorie og henvisning dersom dette følger med. Som oftest har vi mottatt dette på forhånd
Innleggelsesskjemaet og oppdragsbekreftelse gjennomgås og signeres. Vær oppmerksom på at vi har registrert riktig telefonnummer og e-postadresse til deg.
Du blir spurt om hvilken betalingsform som du ønsker å benytte deg av. Vi vil også be om informasjon om hvilket forsikringsselskap dyret eventuelt er forsikret i. Vi har mulighet til å gjøre direkteoppgjør med enkelte forsikringsselskap. Vi kan tilby betalingsutsettelse gjennom Dyrekonto hos Ressursbank. Vi utsteder dessverre ikke faktura.
En dyrepleier fra inneliggende avdeling kommer deretter for å hente dyret ditt. Vi benytter egne leiebånd hos oss på grunn av hygienekrav.
Medbrakte tepper, bamser og lignende ønsker vi at dere tar med hjem. Det er strenge krav til sykehushygiene gjør at vi ikke kan ha med personlige gjenstander i områder/bur som skal være rene og lette å rengjøre.
Dagen hos oss
Når dyret ditt er innlagt hos oss, utfører vi de undersøkelser/behandlinger som er planlagt. Vi ringer deg når vi er ferdig med disse, eller har ny informasjon av betydning for den videre behandlingsplanen. Dere vil også bli informert om eventuelle kostnader videre.
Dersom veterinæren ikke har tatt kontakt innen kl 15:00, kan du ringe for å høre hvordan det går.
Vi vil alltid ta kontakt dersom tilstanden endrer seg, eller dersom noe uforutsett skjer.
Når tilstanden er stabil, vil ofte pleierne fra inneliggende avdeling sende ut tekstmelding om hvordan det går i løpet av dagen.
Å besøke dyret sitt er naturlig nok noe mange ønsker. I noen tilfeller er dette greit og også nødvendig, men i de fleste situasjoner ser vi at dette stresser dyret mer enn nødvendig. Dyret har som oftest funnet seg til rette hos oss, og blir stresset når eierne drar igjen. Vi ønsker derfor å unngå dette, hvis ikke annet er avtalt.
Hjemreise
Det er ønskelig at dyret hentes før kl 16:00 på avreisedagen, dersom ikke annet er avtalt.
Veterinær eller dyrepleier går gjennom alt du trenger å vite om oppfølging, medisiner, kontroller osv. ved en telefonsamtale på ettermiddagen. Du får det også levert skriftlig ved henting.
Viktig informasjon blir gått gjennom på nytt, og oppgjøret ferdigstilles før dyret ditt kommer ut til deg, slik at du kan fokusere på å ta imot din firbente venn etterpå.
Etter hjemkomst vil vi gjerne at du tar kontakt med oss ved spørsmål, eller dersom noe forløper annerledes enn forventet.
Det er bare å spørre oss!
Hvis det er noe du lurer på, enten det gjelder sykdom, behandling, kostnader eller andre generelle henvendelser - svarer vi mer enn gjerne.

Åpningstider ved Oslo Dyresykehus
Timeavtaler og butikk: Man-Tors 08:30 –19:00, Fre 08:30 - 16:00.
Akuttvakt utenom ordinære åpningstider, alle dager, hele året.
Åpningstider
-
MandagDøgnåpent
-
TirsdagDøgnåpent
-
OnsdagDøgnåpent
-
TorsdagDøgnåpent
-
FredagDøgnåpent
-
LørdagDøgnåpent
-
SøndagDøgnåpent
Medarbeidere
Sykehusleder
Cathinka M. Stockinger
Veterinær
Fridtjof Emsell Larsen
Spesialist i smådyrsykdommer hund og katt, GPCert (SAS)
Veterinær
Thomas Sissener
MS, DVM, CertSAS, DipECVS, MRCVS
Veterinær
Marie Innerå
Diplomat i dermatologi
Dette sier kundene
5
Alltid en god opplevelse å komme hit med vår firbente.
5
Hund innlagt, veldig god oppfølging, profesjonelle og hyggelige ansatte.
5
Frigg ble i dag operert for korsbåndskade hos Evidensia Oslo Dyresykehus. ♥️Den aller største takken går til vår kirurg, Thomas Sissner. For en fantastisk mann og fagperson! 🙏 Før operasjonen tok han seg tid til en hel time med samtale, gjennomgang av røntgenbilder og forklaring av hva som skulle skje. Da vi hentet henne, gjorde han det samme.Fra første øyeblikk vi møtte ham, har vi kjent støtte, trygghet og omsorg. Han møtte ikke Frigg bare som en pasient, men som det familiemedlemmet hun er. Det rører meg dypt.Tusen takk for at dere tok så godt vare på både Frigg og oss! ♥️🐾
4
Man følte at de tok vare på vår kjære hund og gjorde det de kunne. Vi måtte dessvere avlive henne, men vår opplevelse er at de undersøkte nøye og gjorde det som de kunne for å hjelpe. Vi var med på avlivingen, og det ble gjort humanitært og fort som var bra til vår hund, selv om forferdelig trist for oss. De ga oss tilbud på å ringe dagen etter i tilfelle vi fikk noen spørsmål. De oppdaterte oss også fortløpende. Det kostet ganske mye, men man gjør alt til sine firbeinte venner.