Veterinær tar tannrøntgen av hund

Evidensia Harstad Dyresykehus

Et trygt sted for dyr, eiere og ansatte

Før besøket

Timebestilling

  • Vi har timebestillinger i hele vår åpningstid.
  • Timer bestilles via telefon, via mail eller på vår hjemmeside.

Er det akutt eller du ønsker time på dagen bør du alltid ringe oss på telefon: 770 64 001

Faste før besøket

Operasjons- og utredningspasienter skal være fastet i minimum 8 timer. Unntak er kanin og gnagere som alltid skal ha tilgang til godt høy, og svært små og unge dyr. Selv om dyr skal fastes kan de få fri tilgang til vann.

Vasking av dyret

På hund anbefales det at den er ren, men ikke helt nybadet, før operasjon.

Lufting

  • Lufta alltid godt før timen!
  • Ved mistanke om urinveisinfeksjon, livmors- eller prostataproblemer og før ultralydundersøkelser, er det viktig at dyret tas rett inn på klinikken uten å tisse de siste 2-3 timene før ankomst.
  • Ved undersøkelse av mage/tarmsykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer.

Medisiner

Informer oss om evt. medisiner ditt dyr bruker

Tidligere sykehistorie

Dersom du er henvist fra en annen klinikk eller har vært hos en annen dyreklinikk tidligere ønsker vi at du ber den respektive dyreklinikken sende oss sykehistorie og evt. annen nyttig informasjon før timen.

Bestille avliving?

Bestill time for dette så vi kan sette av nok tid og holde av stillerommet. Det ligger skjermet til i klinikken og du kan gå direkte ut en egen utgang etterpå til parkeringen. Du/dere velger selv om dere vil være med på alt eller gå før eller under prosedyren.

Det må signeres et bekreftelsesskjema som du fyller ut hos oss. Ved avliving betales det på forhånd i resepsjonen. For å finne riktig pris er det derfor fint at du på forhånd har bestemt hva du ønsker skal skje med dyret etterpå.

  • De fleste velger felles-kremering (se detaljer på Ditt Smådyrkrematorium)
  • Det er også mulig å få separat-kremert dyret og få tilbake en egen urne med asken (se detaljer på Ditt Smådyrkrematorium).
  • Noen ønsker å ta med dyret hjem for gravlegging.

Spør om noe er uklart så hjelper vi dere.

På venterommet

Sikkerhet: Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.

Registrering: Henvend deg i resepsjonen ved ankomst

Veiing: Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Veiing gjør dere ved resepsjonen, og vektinformasjon oppgir dere til resepsjonisten. Små dyr i bur veies på bordvekt under konsultasjonen.

Smittsom sykdom: Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diarè, hoste eller lus kom inn og registrer deg først uten dyr.

Priser: De fleste prisene finner du på vår hjemmeside, eller ta kontakt på telefon/mail så skal vi hjelpe deg. Samme behandling vil kunne ha varierende pris avhengig av dyreart, størrelse og omfanget av skade/ sykdom.

Du kan alltid be om et mer eksakt prisestimat for ditt dyr.

Levering av dyret

Oppstalling: Dyr som skal opereres, ha tannbehandling eller utredes kan leveres kl 08:15 og oppstalles for dagen.

Direkteoppgjør tilbys med forsikringsselskap som har denne ordningen

Om dette er ønskelig må polisenummer has med og direkteoppgjør avtales ved levering. Vi sender kun inn beløp som er over 4 000kr. Deretter får dere en faktura fra CrediCare i Digipost eller i postkassen med egenandelen. Det påløper en tilleggsavgift for denne tjenesten.

Henting av dyret

Tidspunkt for henting: Henting av dyr skjer mellom kl. 14:30-15:00 hvis ikke noe annet har blitt avtalt.

Informasjon: Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere over telefon ila dagen eller ved henting. I tillegg får dere en mappe med dette skriftlig.

Resept: Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres vil også ligge i mappen. Husk at du selv må hente medisiner på apoteket.

Avtal oppfølgingstime: Det er viktig å være klar over at oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Det er derfor viktig å sjekke at utført behandling fører frem, og at dyret alltid kommer på en avtalt kontroll, før en friskmelder dyret. Det er eiers ansvar at få satt opp en time til dette, gjerne før du forlater klinikken.

Betaling

  1. I klinikk: Dere kan betale kontant eller med bankkort, VISA, Mastercard og Diners, eller Vipps.
  2. Direkteoppgjør med Agria eller Gjensidige: Ved direkteoppgjør vil eier bli belastet med et gebyr for tjenesten.
  3. Betalingsutsettelse med Svea Finans: Du kan utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea. Kjøp alt du trenger nå, og betal i det tempoet som passer deg. Du søker enkelt online, og signerer selv med BankID. 

Forsikring

Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk om forsikringsselskapet tar direkteoppgjør med veterinærklinikker. Dersom dem gjør detta kan vi sende det for deg om beløpet overstiger 4000kr. Det tilkommer gebyr på dette.

Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning fra selskapet for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Dere har som eiere selv ansvar for å sjekke dette, men vi kan være behjelpelig.

Velkommen til oss på Evidensia.

Dette sier kundene

5

Evidensia er profesjonelle og absolutt beste vetrinærkontoret i Harstad.

5

Svært god service med dertil sterk faglig oppfølging.

5

Hyggelig betjening og god hjelp og få

5

Helt fantastiske veterinær og all personell er så hjelpsom og flinke, vi blir kun og benytte denne veterinæren ❤️

Basert på vurderinger fra Google

Åpningstider ved Harstad Dyresykehus

  • Mandag
    08:00 ­- 15:30
  • Tirsdag
    08:00 ­- 15:30
  • Onsdag
    08:00 ­- 15:30
  • Torsdag
    08:00 ­- 18:00
  • Fredag
    08:00 ­- 15:30
  • Lørdag
    Stengt
  • Søndag
    Stengt

Medarbeidere

Bodil S. Eilertsen

Klinikkleder

Bodil S. Eilertsen

Suzanne Eyre

Veterinær

Suzanne Eyre

Suzie er utdannet ved Royal Veterinary College, London. Hun jobber hovedsakelig med indremedisinske utredninger og bløt-vevskirurgi. Hun har mye erfaring med å jobbe med kaniner og gnagere som rotter, hamstere og marsvin, samt eksotiske dyr. Suzie kan noe norsk, og lærer stadig mer! For at det ikke skal bli noen misforståelser mellom veterinær og eier vil en assistent være med inn på konsultasjoner med Suzie for de som ønsker dette. 
Les mer om Suzanne
Sofie Johnsen

Dyrepleier

Sofie Johnsen

Lova Skarsem

Assistent

Lova Skarsem

Våre medarbeidere

Innlegg fra Facebook