Dyrepleier undersøker hund

Før besøket hos Moss Dyreklinikk

Før besøket

For at besøket og behandlingen her hos oss på Evidensia Moss Dyreklinikk skal bli så bra som mulig både for dyr og eier, har vi laget informasjon som du bør lese før du kommer. 

I forkant av ditt besøk

Timeavtale

Alle dyr som skal til konsultasjon må ha timeavtale. Du kan enkelt bestille time for de vanligste behandlingene via online booking. For mer avanserte utredninger kan du bestille time via telefon i vår åpningstid eller sende oss en e-post med ønske om time. Dersom du som eier ikke syns dyret ditt blir bedre av igangsatt behandling eller sykdomsbildet forverres kan du ikke vente på avtalt time. Ring oss, så vi får tatt en vurdering av alvorlighetsgraden.

Avbestilling

Avbestilling av time må gjøres senest 24 timer i forveien. Timer som ikke er avbestilt senest 24 timer i forkant, blir taksert med gebyr.

Faste

Vi ønsker at operasjons- og utredningspasienter skal være fastet i 12 timer. Unntak er kanin og gnagere som alltid skal ha tilgang til godt høy. Selv om dyr skal faste kan de få fri tilgang til vann. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien. Regelen om faste før operasjon kan være unntatt for noen pasienter med sykdom, kontakt oss på forhånd dersom du er usikker på hva som gjelder for ditt dyr.

Lufting

Hos pasienter som skal ha indremedisinsk utredning, eller som har urinveisinfeksjon, prostataproblemer eller som skal ha ultralydundersøkelser, er det viktig at dyret tas rett inn på klinikken uten mulighet til å urinere før ankomst. I de aller fleste tilfeller skal urinen undersøkes i forbindelse med ultralydundersøkelsen. Ved undersøkelse av mage/tarm sykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer

Ta med medisiner som dyret bruker

Når fikk dyret sist medisiner og hvor mye?

Når du kommer

Sikkerhet

Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.

Registrering

Henvend deg i resepsjonen ved ankomst

Veiing

Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Veiing gjør dere ved resepsjonen, og vektinformasjon oppgis til dyrepleier /assistent i skranken.

Hund veies før besøk til dyreklinikk

Smittsom sykdom

Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diaré, hoste eller lus, kom inn og registrer deg først uten dyr.

MRSA

Har du dyr som er multiresistent mot de fleste antibakterielle midler opplys om det på telefonen for at vi skal ta de rette forhåndsregler.

Priser

Mange av våre faste priser finner du på våre hjemmesider. Samme behandling vil kunne ha varierende pris avhengig av dyreart, størrelse på dyret og omfanget av skade/ sykdom. Vi gir derfor alltid et estimert prisoverslag på forhånd. Videre undersøkelser, behandling og tilhørende kostnader skal alltid godkjennes av eier.

Levering

Oppstalling

Dyr som skal opereres, utredes eller få utført tannbehandling, leveres fastende 09:00-09:30, om ikke annet tidspunkt er avtalt. Av hensyn til eiers sikkerhet og dyrets trygghet, er det ikke mulig å være med på operasjon eller tannbehandling. Det gir oss muligheten til å gi hver enkelt pasient den tid og behandling som kreves, og dyret får våkne i rolige omgivelser etter behandlingen. Under en tannrens vil det dessuten være mye bakterier i luften og bruk av beskyttelsesutstyr for mennesker er nødvendig.

Direkteoppgjør

Ved ønske om direkteoppgjør med forsikringsselskap, må dette avtales ved levering slik at egenandelen på forsikringen er avklart før dyret hentes. Husk å ta med forsikringsnummeret til klinikken. Direkteoppgjør faktureres med et administrasjonstillegg på kr 261,- 

Henting

Tidspunkt for henting

Ved innlevering på morgenen avtaler vi et passende tidspunkt for henting av dyret. Noen ganger er det vanskelig å forutsi når dyret vil være klart til henting, og da har vi kontakt gjennom dagen og avtaler etter hvert et passende tidspunkt.

Informasjon

Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere både muntlig og skriftlig ved henting.

Resept

Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres får du informasjon om ved henting. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket – vi har ingen reseptpliktige medisiner tilgjengelig for salg.

Avtal oppfølgingstime

Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.

Betaling

Vi har ingen faktureringsordning, så alle behandlinger/konsultasjoner utføres mot kontant betaling, samtidig som dyret hentes. Dere kan betale kontant eller med bankkort, VISA, Mastercard og VIPPS.

Direkteoppgjør

Oppgi forsikringsnummeret i resepsjonen ved levering av dyret, så utfører vi direkteoppgjør med forsikringsselskapet og dere betaler kun egenandelen ved henting. NB! ikke alle forsikringsselskap har mulighet for direkteoppgjør. For andre selskap en Agria eller Gjensidige må du selv avklare dette på forhånd med forsikringsselskapet. Skriftlig svar fra forsikringsselskapet vedrørende mulighet for direkteoppgjør, dekningsgrad og egenandel må medbringes ved innlevering av dyret.

Betalingsutsettelse med Svea Finans

Du kan utsette betalingen eller søke om delbetaling gjennom Svea. Kjøp alt du trenger nå, og betal i det tempoet som passer deg. Du søker enkelt online, og signerer selv med BankID.

Søk Svea

Forsikring

Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi det beste tilbudet til deg.

Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning av dem, for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Husk å ta kontakt med ditt forsikringsselskap i god tid for å få godkjent dette. Spørsmål vedrørende hva som dekkes/ikke dekkes av forsikring, må også rettes direkte til ditt forsikringsselskapet. Det er fordi forsikringen er en individuell avtale dere som dyreeiere har med dem, og dekningen varierer med hva slags tillegg man har valgt i sin avtale (eksempelvis medisiner, fysioterapi etc.)


Dyrepleier gir kos og trygghet til katt på oppstalling

Åpningstider ved Moss Dyreklinikk

Lørdager behandler vi pasienter i tidsrommet 09.00–13.00

Åpningstider

  • Mandag
    09:00 ­- 19:00
  • Tirsdag
    09:00 ­- 17:00
  • Onsdag
    09:00 ­- 17:00
  • Torsdag
    09:00 ­- 19:00
  • Fredag
    09:00 ­- 17:00
  • Lørdag
    09:00 ­- 13:00
  • Søndag
    Stengt

Medarbeidere

Veterinær Trine Lise Gronvold ved Evidensia Moss Dyreklinikk

Klinikkleder og assistent

Trine Lise Grønvold

Etterutdanning NMBU 15 studiepoeng anestesi og smertelindring

Særskilte fagområder Anestesi og analgesi  
Les mer om Trine
Veterinær Gro M Amundsen hos Evidensia Dyreklinikk

Veterinær

Gro-Margrethe Amundsen

Øyelyser

Særskilte fagområder Almennmedisin Kanin og gnager Oftalmologi / Øyesykdommer
Les mer om
Veterinær Eva Egeberg ved Evidensia Dyreklinikk

Veterinær

Eva Egeberg

Særskilte fagområder Almennmedisin Tannbehandling / Odontologi Dermatologi
Les mer om Eva
Veterinær Adolfo Menendez ved Evidensia Moss Dyreklinikk

Veterinær

Adolfo Menendez

GPCert (SAS)(ORTH), Autorisert patellaattestutsteder

Særskilte fagområder Almennmedisin Avansert ortopedisk kirurgi Artoskopi Bløtvevskirurgi BOAs-utredning / BOAS-gradering Ortopedi Eksempler på særskilte tjenester du kan få utført hos Adolfo er: TPLO Patella-operasjon Short ulna BOAS-operasjon  
Les mer om Adolfo
Våre medarbeidere

Dette sier kundene

5

Fantastisk service på Evidensia. Familien har vært kunder her i 16 år og det er bare Evidensia vi kommer til å bruke fremover også! Har alltid fått rask, hyggelig og god behandling her!Hadde min katt Simo til behandling, måtte komme tilbake og fikk da en hyggelig, redusert pris og veldig god oppfølging. Hyggelig ansatte og veldig fin hjelp å få av en dyktig dyrlege Adolfo🥰 Anbefales!

5

Liker meg her

5

Jeg har bare positivt å si om dere! Føler at Mustafa fikk god behandling, og at veterinæren var kunnskapsrik, og samtidig hadde medfølelse med katten. Det eneste jeg savner er delte venterom for katt og hund. Tusen takk for god og proff hjelp!

5

Anbefales, ble tatt godt imot og Dolly ble behandlet av veterinær Gro, er veldig fornøyd👍💕

Basert på vurderinger fra Google

Innlegg fra Facebook