Evidensia Moss Dyreklinikk

Førsteklasses behandling for ditt kjæledyr

I dag: Stengt

Før besøket

Før ankomst:

  1. Timeavtale: Vi har åpent mandag, tirsdag, onsdag og fredag 09.00-17.00 torsdag 09.00-19.00 og da må alle dyr som skal til konsultasjon ha timeavtale. Lørdager har vi kun butikk fra 10.00-12.00. Dersom du som eier ikke syns dyret ditt blir bedre av igangsatt behandling eller sykdomsbildet forverres kan du ikke vente på avtalt time. Ring oss, så vi får tatt en vurdering av alvorlighetsgraden.
  2. Faste: Vi ønsker at operasjons- og utredningspasienter skal være fastet i 12 timer. Unntak er kanin og gnagere som alltid skal ha tilgang til godt høy. Selv om dyr skal faste kan de få fri tilgang til vann. Fasting gjøres blant annet fordi maten dyret inntar kan påvirke blodprøver som blir tatt og fordi dyr som skal bedøves ikke bør ha full mage da det øker risikoen ved anestesien. Regelen om faste før operasjon kan være unntatt for noen pasienter med sykdom, kontakt oss på forhånd dersom du er usikker på hva som gjelder for ditt dyr.
  3. Lufting: Hos pasienter som skal ha indremedisinsk utredning, eller som har urinveisinfeksjon, prostataproblemer eller som skal ha ultralydundersøkelser, er det viktig at dyret tas rett inn på klinikken uten mulighet til å urinere før ankomst. I de aller fleste tilfeller skal urinen undersøkes i forbindelse med ultralydundersøkelsen. Ved undersøkelse av mage/tarm sykdommer er det en fordel om dyrene har gjort godt fra seg før de kommer
  4. Ta med medisiner som dyret bruker: Når fikk dyret sist medisiner og hvor mye?

Når du kommer:

  1. Sikkerhet: Alle dyr skal oppbevares sikret i bur eller i bånd på klinikken.
  2. Registrering: Henvend deg i resepsjonen ved ankomst
  3. Veiing: Vekten på dyret gir oss viktig informasjon, og skal alltid registreres når dyret er med til konsultasjon. Veiing gjør dere ved resepsjonen, og vektinformasjon oppgis til dyrepleier /assistent i skranken.
  4. Smittsom sykdom: Ved mistanke om smittsom sykdom som for eksempel diaré, hoste eller lus, kom inn og registrer deg først uten dyr.
  5. MRSA: Har du dyr som er multiresistent mot de fleste antibakterielle midler opplys om det på telefonen for at vi skal ta de rette forhåndsregler.
  6. Priser: Samme behandling vil kunne ha varierende pris avhengig av dyreart, størrelse på dyret og omfanget av skade/ sykdom. Vi gir derfor alltid et estimert prisoverslag på forhånd. Videre undersøkelser, behandling og tilhørende kostnader skal alltid godkjennes av eier.

Levering:

  1. Oppstalling: Dyr som skal opereres, utredes eller få utført tannbehandling, leveres fastende 09:00-09:30, om ikke annet tidspunkt er avtalt. Av hensyn til eiers sikkerhet og dyrets trygghet, er det ikke mulig å være med på operasjon eller tannbehandling. Det gir oss muligheten til å gi hver enkelt pasient den tid og behandling som kreves, og dyret får våkne i rolige omgivelser etter behandlingen. Under en tannrens vil det dessuten være mye bakterier i luften og bruk av beskyttelsesutstyr for mennesker er nødvendig.
  2. Direkteoppgjør: Ved ønske om direkteoppgjør med forsikringsselskap, må dette avtales ved levering slik at egenandelen på forsikringen er avklart før dyret hentes. Husk å ta med forsikringsnummeret til klinikken.

Henting:

  1. Tidspunkt for henting: Ved innlevering på morgenen avtaler vi et passende tidspunkt for henting av dyret. Noen ganger er det vanskelig å forutsi når dyret vil være klart til henting, og da har vi kontakt gjennom dagen og avtaler etter hvert et passende tidspunkt.
  2. Informasjon: Informasjon om dagens undersøkelser, behandling og videre oppfølging får dere både muntlig og skriftlig ved henting.
  3. Resept: Informasjon om hvilke medisiner dyret ditt skal få og hvordan, hvor ofte og hvor lenge han/ hun skal medisineres får du informasjon om ved henting. Husk også at du selv må hente medisiner på apoteket – vi har ingen reseptpliktige medisiner tilgjengelig for salg.
  4. Avtal oppfølgingstime: Det er viktig å være klar over at eiers oppfølging av behandling er like viktig for et godt behandlingsresultat som selve undersøkelsen. Avtale om oppfølgingstime kan med fordel avtales allerede ved henting.

Betaling:

  1. Vi har ingen faktureringsordning, så alle behandlinger/konsultasjoner utføres mot kontant betaling, samtidig som dyret hentes.
  2. Dere kan betale kontant eller med bankkort, VISA, Mastercard og VIPPS.
  3. Direkteoppgjør: Oppgi forsikringsnummeret i resepsjonen ved levering av dyret, så utfører vi direkteoppgjør med forsikringsselskapet og dere betaler kun egenandelen ved henting. NB! ikke alle forsikringsselskap har mulighet for direkteoppgjør. For andre selskap en Agria eller Gjensidige må du selv avklare dette på forhånd med forsikringsselskapet. Skriftlig svar fra forsikringsselskapet vedrørende mulighet for direkteoppgjør, dekningsgrad og egenandel må medbringes ved innlevering av dyret.
  4. Faktura/delbetaling med Dyrekonto: Gjennom vår samarbeidspartner Resurs Bank kan vi tilby faktura med opptil 60 dagers forfall uten gebyr. Du betaler enten hele summen uten kostnad eller velger en fordelaktig delbetaling. Delbetaling inntil 12 mnd. er rentefritt. Ønsker du et lavere månedsbeløp kan du delbetale i opptil 72 måneder med rente. Valget er ditt, og du velger først når du har mottatt fakturaen. Du søker om dyrekonto her eller i klinikken mot fremvisning av gyldig legitimasjon. Fakturaen fra Resurs Bank mottar du måneden etter du har vært hos oss. Den kommer i midten av måneden, og har betalingsfrist siste dag den måneden.
  5. Avbestilling:Ved avbestilling av undersøkelse/konsultasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil bli fakturert et gebyr på 500 kr. Ved avbestilling av operasjon mindre enn 24 timer før avtalt tid, vil dere bli fakturert et gebyr på  1000 – 3000 kr avhengig av operasjonens størrelse.

Forsikring:

  1. Vi anbefaler alle dyreeiere å tegne forsikring på dyret sitt. Sjekk hvilket selskap som kan gi det beste tilbudet til deg.
  2. Noen selskap forlanger forhåndsgodkjenning av dem, for å dekke kostnader ved for eksempel CT, MRI undersøkelser eller kostbare kirurgiske inngrep. Husk å ta kontakt med ditt forsikringsselskap i god tid for å få godkjent dette. Spørsmål vedrørende hva som dekkes/ikke dekkes av forsikring, må også rettes direkte til ditt forsikringsselskapet. Det er fordi forsikringen er en individuell avtale dere som dyreeiere har med dem, og dekningen varierer med hva slags tillegg man har valgt i sin avtale (eksempelvis medisiner, fysioterapi etc.)